Cessions d’ús d’espais
Les entitats ciutadanes inscrites al RMEC poden sol·licitar l'ús d'espais als casals de barri, sempre que els destinin a una finalitat pública i sense ànim de lucre, al desenvolupament cultural i social i a la promoció de la vida associativa i/o com a via de participació ciutadana.
Les sol·licituds s'han de presentar al Registre Electrònic amb una antelació mínima de 15 dies a la realització de l'activitat.
Totes les activitats han de ser respectuoses amb els valors fonamentals d'igualtat, llibertat, tolerància, convivència i democràcia.
Procediment
Per sol·licitar una cessió d'ús d'espais als casals de barri heu de seguir aquest procediment:
1. Emplenar la sol·licitud, signar-la electrònicament amb el certificat digital de l'entitat, i registra-la al tràmit electrònic de l'Ajuntament de Palma o al registre electrònic general (rec.redsara)
2. En tenir l'aprovació del Departament de Participació Ciutadana, passar a cercar les claus de dilluns a divendres de 9.30 a 13.30 h.
3. En acabar la cessió d'ús tornar les claus al Departament en el mateix horari.
Altres informacions
Per a què es poden cedir els espais?
Es poden cedir els espais per a dur-hi a terme les següents activitats:
- reunions i assemblees
- exposicions
- tallers de caire sociocultural
- actes polítics
- xerrades i conferències
- altres activitats de caire informatiu, formatiu i/o d'interès sociocultural
Per a què no se cedeixen els espais?
No se cedeixen els espais per a dur-hi a terme les següents activitats:
- com a seu social
- com a magatzem
- per a pràctiques de culte
- per a activitats d'interès particular, professional, o comercial
- per a activitats que puguin causar molèsties a les persones usuàries del casal o al veïnat
Normes i obligacions específiques de les cessions d'espais
- El/la cessionari/nària és responsable de fer complir el Reglament a les persones participants a les seves activitats.
- No es pot deixar cap tipus de materials als espais cedits, sense autorització expressa de l’Ajuntament.
- S'han de respectar les condicions establertes a l'autorització de cessió d'espais pel que fa a la finalitat per a la qual es realitza la cessió, els espais i els horaris concedits.
- Per a disposar del material o de la dotació d'equipament municipal cal tenir el corresponent permís de l'Ajuntament o de la persona responsable del casal.
- No poden tenir una finalitat comercial o lucrativa els objectes o els articles que els usuaris produeixen als diferents tallers.
- L'organització de l’espai i el muntatge i el desmuntatge dels equipaments cedits són responsabilitat del/de la cessionari/nària.
- S'han de deixar tancats tots els llums, els aparells elèctrics, d'aire condicionat, els grifons d'aigua, etc. en el moment de tancar el casal.
- Quan l'activitat a realitzar ho requereixi, el/la cessionari/nària ha de tenir subscrita la preceptiva assegurança de responsabilitat civil.
- No es pot fumar ni consumir alcohol.
- No es pot menjar dins el casal.
- No es permet l'accés d'animals als casals, llevat dels cans guia.
- No es permet entrar bicicletes, patins o estris similars dins el casal.
- No es poden introduir objectes o materials perillosos per a la integritat de les persones.
- No es permeten actituds i/o comportaments que puguin suposar una falta de respecte als altres o puguin provocar desordres.
- El/la cessionari/nària no pot cedir o llogar a tercers els espais cedits.
Per més informació respecte a la normativa es pot consultar Reglament de Funcionament de Casals de barri